Pemain Indonesia masih membuktikan diri mempunyai kualitas individu yang apik jika bermain di luar negeri. Terbaru, pembuktian diberikan oleh mantan pemain Persib Bandung, David Laly yang menjadi pemain terbaik edisi bulan April di Liga Premier Malaysia bersama tim Felcra FC.

“Tahniah diucapkan kepada David Laly kerana terpilih sebagai pemain terbaik Liga Premier PFAM-asiana.my bulan April 2018,” tulis akun resmi persatuan pemain profesional Malaysia @pfamalaysia.

Pemain yang memperkuat Persib pada tahun 2016 ini mampu menjadi yang terbaik di Liga Premier Malaysia dengan mengumpulkan 643 suara atau 66,77 persen. Dia mampu menyingkirkan nama nama lain seperti Shukor Adan (Felda United), Lucas Pugh (UiTM FC), Iain Ramsay (Felda United), Anselmo Aruda da Silva (Felcra).

Ucapan selamat juga diberikan dari Felcra FC untuk David Laly yang mampu menjadi pemain terbaik edisi bulan April.

“Tahniah kepada David Laly kerana berjaya mendapat 643 undian bagi pilihan pemain terbaik bulan April PFAM. Pengurusan Felcra FC juga mengucapkan terima kasih kerana memilih pemain FFC sebagai yang terbaik bulan April 2018,” tulis akun resmi @felcrafc.official.

David Laly baru memulai karir di Malaysia pada musim ini. Ia memulai karir sebagai pemain profesional pada musim 2009 bersama Persipura Jayapura, kemudian pada musim 2013 ia dipinjamkan ke Persidafon Dafonsoro.

Kemudian selama tiga musim ini bermain untuk Pelita Bandung Raya hingga musim 2016. Pada musim 2016, ia bermain untuk Persib Bandung. Namun ia hanya bertahan satu musim sebelum pindah ke Barito Putera pada musim 2017. Yang kemudian ia melanjutkan karir di Malaysia untuk Felcra FC.

Komentar

komentar